Image

3 tips til at holde nye kunder væk

Kunder!
Dem har vi nok af. Og vi behøver ikke flere …

Det er helt ok, og her er 3 tips til, hvad du kan gøre for at undgå nye kunder.

  1. Skjul kontaktinformationer
    En sikker måde at få folk til at holde sig væk er, at gøre det svært at komme i kontakt med virksomheden.
    Det vil sige, at gemme kontaktoplysningerne på for eksempel hjemmesiden bag en masse klik. Man kan lade som om at det er nemt, ved at have et link til kontakt og så snyde folk med en FAQ, hvor de selv skal finde svaret.
    En anden måde er også at undlade en kontaktformular, så dem der sidder på arbejdspladsen og ikke vil skrive fra deres arbejdsmail ikke kan skrive før de kommer hjem. Men så har de heldigvis glemt det, fordi familien kræver al opmærksomheden.
  2. Lad en sur medarbejder tage telefonen
    Hvis det alligevel skulle lykkes at finde telefonnummeret til virksomheden og en potentiel ny kunde ringer, så sørg for at have ansat en rigtig “gatekeeper”. Gerne én, der kan vrisse lidt eller lyde ligeglad. Det er en sikker vinder til at få folk til at lægge på igen.
    Tro mig … Det virker. Jeg har selv oplevet en virksomhed, hvor jeg ikke følte mig velkommen, og måtte lægge på igen.
  3. Drop sociale medier og hjemmesiden.
    Hvis virksomheden ikke er synlig online, kan nye kunder jo heller ikke finde den … Så nemt er det.
    Og der er ingen grund til at være på Facebook og Instagram. Det tager alligevel alt for meget tid at skulle holde det opdateret.
    Og en hjemmeside … Nej, der er for besværligt. Så er der jo endnu mere, der skal vedligeholdes.

Listen til at holde kunderne væk er desværre meget længere, men jeg holder mig til disse 3.

Pyyyha, jeg bliver jo helt nedtrykt at at skrive det. Men lur mig om du ikke selv har oplevet noget lignende, når du har prøvet at komme i kontakt med nogle virksomheder.

Men selvfølgelig vil alle virksomheder gerne have flere kunder

Og der er heldigvis noget at gøre, så folk føler sig velkomne og hjulpet godt på vej. For det er jo det vi, som virksomheder, skal gøre … Hjælpe!

Så jeg vender lige fortegn på de 3 tips, for at få en mere positiv vinkel på emnet.

  1. Vis at du gerne vil kontaktes
    Det et relativt nemt at sætte telefonnummer op øverst (i headeren) på hjemmesiden. Ligeledes fuld kontaktinformation nederst (i footeren) på hjemmesiden. Husk også CVR nummer, det ser mere professionelt og seriøst ud. Personligt har jeg god succes med at have en lille formular på alle siderne, så de besøgende kan skrive navn og telefonnummer, og blive ringet op.
    Men det er ikke kun hjemmesiden, der bør have opdateret kontaktinfo. Facebook, LinkedIn, Instagram og Google søgning (Google My Business) er også gode steder, hvor nye kunder kan komme i kontakt med virksomheden.
  2. Lad en udadvendt medarbejder tage telefonen
    Vi kan godt lide at blive mødt i øjenhøjde. Men vi kan ikke se hinanden igennem telefonen, så derfor er det vigtigt at medarbejderen, der tager telefonen har et godt servicegen og er i stand til at aflæse den, der ringer.
    Jeg er med på, at der er mange forskellige størrelser virksomheder. Lige fra ejeren selv, der tager telefonen til virksomheder, der har outsourcet telefonpasningen. Men det er stadig relevant at skrive bag øret.
  3. Vær synlig online
    Online tilstedeværelse er én af de bedste måder at få nye kunder på.
    Tæt på alle mennesker sidder foran en skærm, på arbejde, i hånden eller der hjemme. Så derfor gælder det om at være der, hvor kunderne er.
    Hjemmesiden er rigtig god til at vise produkter på en struktureret måde, lave storytelling om virksomheden, og ikke mindst en god indgangsvinkel til at komme i kontakt med virksomheden.
    Sociale medier er fantastisk til, dynamisk at vise hvad der sker i virksomheden lige nu. Og på den måde skabe en større interaktion med både eksisterende og nye kunder. Men det skal selvfølgelig være relevant for den enkelte virksomhed. Da der skal være tid og overskud til at vedligeholde det.
    Er virksomheden lokal, er det super vigtigt at have opdateret Google My Business. På den måde er der større chance for at blive vist i lokale Google søgninger.

Du behøver ikke at rive det hele ned og bygge op igen. Men få nogle til at kigge på virksomheden udefra, og få et overblik over om den er tilgængelig og imødekommende.

Jeg giver gerne en uforpligtende halv time af min tid, til lidt feedback.

Kategorier


Nyeste blogindlæg


Om by Markvig

by Markvig arbejder med marketing på et lavpraktisk plan.
Jeg gør det simpelt at have en god marketingstrategi og kan samtidig eksekvere opgaverne og dermed spare virksomheder penge, da de ikke skal ud og hyre eksterne leverandører til at klare marketingopgaverne.

Jeg hedder Hallur Markvig, og ejer by Markvig.
Navnet by Markvig dækker over flere koncepter:
Til erhverv er der Marketing by Markvig.
Til private er der Fotografi by Markvig.
Og som noget helt specielt har jeg De Sidste Billeder by Markvig.

Ta' fat i mig og hør mere om, hvad jeg kan gøre for din virksomhed.

6070 7735
info@bymarkvig.dk